Ekonomi

Ramazan ayında e-ticaret siparişleri hızlandı

İSTANBUL (İGFA) – Türkiye’de alışverişin odak noktası haline gelen e-ticaret siteleri, Ramazan ayı ve Ramazan Bayramı için de en yoğun tercih edilen mecraları oluşturuyor. Ticaret Bakanlığı verilerine göre ülkemizdeki e-ticaret sitesi sayısı 35 bine ulaşırken, 2022’nin ilk 6 ayında yapılan harcama tutarı önceki yıla göre yüzde 116 artışla 348 milyar TL’ye ulaştı. geçen yıl.

Cironun büyüklüğü e-ticaret sitelerinin pazarlama faaliyetlerine de yansıdı. Dijital alışveriş için tercih edilen pazarlama kanalları başta sosyal medya olmak üzere dijital kanallar olurken, e-ticaret sitelerinin ve markaların bütçelerinde ve kampanya sayılarında artışlar gözlemleniyor. Günümüzde özellikle ramazan gibi alışverişin yoğun olduğu dönemlerde bir Influencer üzerinden bir iş ve e-ticaret sitesinin tanıtımını yapmak daha değerli hale geliyor.

VİDEO İZLEME ALIŞKANLIĞIMIZ ARTIYOR

Digital Exchange’in uzman pazarlama grubu, yaklaşan Ramazan Bayramı nedeniyle markalara bir dizi pazarlama teklifi yaptı.

Ramazan döneminde e-ticaret sitelerini ele alan araştırmaya göre, tatili de düşünen tüketicilerin yüzde 66’sı e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan önce işle ilgili görselleri izlemeyi tercih ediyor. Digital Exchange’in pazarlama ekibi, “Alışverişin arttığı çağda rüzgarı yakalayan, bunu doğru kampanyalarla yıl boyunca sürdüren ve büyük kazançlar elde eden markalar” diyerek, imaj pazarlamanın 2023 trendlerinin ortasında yer aldığını sözlerine ekledi.

Türkiye’de 18-70 yaş arası tüketicilerin internette 8 saatten fazla zaman geçirdiklerine dikkat çekilen teklifte, bu kitlenin alışveriş sepeti ortalamasının kıyaslandığında 4 bin 900 TL’ye ulaştığı iddia ediliyor. 2022’nin ilk yarısına ait verilere ise 2023’te sayının daha da arttığı kaydedildi.

asarcikajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu